onsdag 28 oktober 2009

Restaurang India

Var längesen jag var och åt på Restaurang India. Har varit ett favoritställe för indisk mat innan men kanske tyvärr inte längre. Papadamsen satt fint i alla fall. Som huvudrätt beställde jag först ärtor med indiska kryddor och färskost, men det visade sig att de inte hade någon ost så jag fick ta linser istället. En linsgryta med kryddor och vitlök. Till det ris och naanbröd. Smakade mycket gott och inte direkt starkt, vilket jag gillar. Har lite svårt för när det är så starkt att det mest gör ont att äta. Smakade även lite av vegetarisk kofta, bullar med kryddor i sås. Den var godare måste jag nog säga. Givetvis drack jag en Cobra till det. Tyvärr så protesterade min mage senare under natten mot maten, vet inte om det berodde på att min mage är extra känslig eller om det var något i maten som var dåligt. Kanske var det bara löken som spökade.

Amiralsgatan 13

205:-

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar