onsdag 28 april 2010

Lemongrass

I centrum på gamla väster hittar man denna fina restaurang på Grynbodgatan 9. En asiatisk restaurang i finare miljö. Min dagliga lunchpromenad bär vägarna förbi denna restaurang och jag har funderat många gånger på om man kanske skulle testa den. April månads nu-ska-vi-fira-att-vi-har-fått-lön-middag fick bli på just Lemongrass. En måndag kl 19 var där mer eller mindre fullsatt. Kan bero på att det är väldigt få ställen som har öppet på just måndagar. Dumt för oss, men bra för dem. Det tog ett tag innan man fick in maten och ljudnivån i restaurangen var alldeles för hög för att man skulle känna sig bekväm. Det var lite svårt att höra när man pratade runt sitt egna bord om man säger så. Maten var det absolut inget fel på i alla fall. Jag beställde den enda rätten på menyn som var friterad tofu med grönsaker. En småstark rätt med ris till. Är man en storätare hade man nog klagat på portionen, men den passade mig utmärkt. Rödvin till maten. Det fick i alla fall bli en efterrätt också. Lyxade till det och tog en dessert bestående av 3 olika sorters chokladrätter. Mycket gott måste jag säga. Nästan för gott. Jag var tvungen att äta upp allt fast att jag egentligen inte orkade.

350:-

http://www.lemongrass.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar