fredag 2 december 2011

Vegegården

Det var ett tag sedan jag var på Vegegården. Denna fantastiska restaurang ligger nära kanalen i centrum. I närheten av Stora Nygatan. Det är en helvegansk asiatisk restaurang där de använder sojaprodukter istället för kött.

Idag var vi på helgbuffen. För endast 118:- får man soppa som förrätt, äta så mycket från buffen man vill samt glass till efterrätt. Jag ångrar nu att jag inte testade barbecuen. Man tar vad man vill ha av råvaror och lämnar till kocken för tillagning. Jag nöjde mig med de färdiga rätterna som denna dag var goda men inte supergoda, kanske pga lite folk. Vissa grejer var lite kalla. Synd. Jag var mest förkyld och trött så orkade inte så mycket tyvärr. Ett hett tips är att gå dit på lunchen och äta buffe för endast 72:-.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar