måndag 4 mars 2013

Simpan

Det brukar vara ganska fullt på detta café så man drar sig lite för att gå in där ibland. Denna dag var där lite mindre folk och några bord lediga. Vi tog chansen. Det är absolut inget café där man kan sitta privat och prata. Sorlet är högt och man sitter nästan mer och lyssnar än pratar. Men det är ganska mysigt ändå. För er som inte vet var det ligger så finns det på Simrishamnsgatan på Möllan.

Jag tog en macka med mandelpesto och fetaost. Till det en juice. Vi säger klart och tydligt att vi vill ha en juice och kaffe till maten. Sen frågar mannen i kassan om vi vill ha något annat. Nej svarar vi ju då. Sen när det visar sig att han inte alls hört att vi ville ha dricka också så blev han nästan lite sur. Man brukar väl dricka något till maten? Man brukar väl säga, Ingen dricka? i så fall, eller? Kanske jag drar mig lite för att gå dit för att det är lite flummigt. Personalen, ibland i alla fall, verkar inte vara riktigt på hugget om man säger så. Men så ska det vara på Möllan. Kanske... Eller?

Mackan var i alla fall god som vanligt. Jag blev tokmätt. Juicen som var en mangojuice smakade bra förutom att den nog stått framme och var varm, tills isen hade gjort sitt. Jag klagade inte. Ibland borde man nog klaga mer. Jag är väldigt dålig på det där.

Tror jag kommer gå hit en kväll istället. För de har öl och vinförsäljning också. Då kan det vara riktigt mysigt. Jag gillar Simpan ändå.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar