fredag 1 mars 2013

Tempo

En februarikväll fick restaurangen Tempo på Möllan ett besök av vår matätarklubb. Tyvärr var vi vara 4 stycken denna kväll då vi faktiskt firade 4 år.

Tempo ligger på Södra Skolgatan 30 och är en av Möllans mest välbesökta restaurang. Vad jag har fått för mig i alla fall. Denna onsdagkväll var där faktiskt ganska lugnt.

Jag åt den vegetariska huvudrätten Fyllt palmhjärta och smörbönor i brynd buljong. Eftersom jag aldrig ätit palmhjärta var det en intressant sak. Det påminde om någon rotfrukt som var lite knaprig. Fyllningen var mjuk och fyllig. Kanske var det Polenta eller cous cous, men är inte säker. Smörbönorna i buljongen var gudomligt goda. Även den söta rödlöken. Den enda nackdelen med rätten var att man inte blev riktigt mätt. Men som tur var hade vi sparat lite av det fantastiskt goda brödet.

Eftersom vi firade 4 år så var vi tvungna att äta efterrätt också. Här var det nog tur att huvudrätten inte mättade helt. Jag beställde Fransk nougat med gräddbulle, päron och pistage. Har ni inte smakat denna efterrätt så tycker jag ni ska skynda er dit och göra det innan de byter ut menyn. Den var nog den godaste efterrätt jag ätit ute. Flera olika smaker som tillsammans skapade en eufori i munnen. Halleluja moment. Till det hela ett glas vitt. Smask!

Tempo, vi kommer att komma tillbaka!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar