tisdag 30 april 2013

Amanos Pizzeria & Restaurang

En lördag eftermiddag var vi ute och promenerade och hamnade på Värnhem. Jag var så sugen på en grekisk sallad men kunde inte hitta något bra ställe. Då tänkte jag att en pizzeria borde ju ha sallad. Men kände mig ändå lite skeptisk. Sallader på pizzerior brukar inte vara jättegoda. Det är ju inte riktigt deras specialité.

Vi går förbi Amanos som är en pizzeria på Östra Förstadsgatan 21. Kikar in och tänker att det här är väl ok. De har t om öl och vin-rättigheter om man är sugen på det. Vi beställde en grekisk sallad var då. Såklart glömde jag säga till att jag ville ha dressingen vid sidan om. Jag är laktosintolerant och äter inga mängder om den innehåller mjölk. Salladen kommer in. Jag blir glad för fetaosten är en sådan god i stor bit och inte de där vanliga fyrkanterna. En riktigt salt och god ost. Salladen är väl ok. Men som vanligt när man beställer sallad på pizzerior så består den mest utav isbergssallad. Det är mindre gott, i alla fall mindre mättande. Sen ligger tzatsikin över hela salladen så den kladdar ihop sig helt. I början är den jättegod men sen blev det för mycket dressing.

Denna sallad får tyvärr inget jättebra betyg. Men är man hungrig så går den ner. Vi får hoppas att deras pizzor är godare.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar