onsdag 12 juni 2013

Green Queen

Jag glömmer ibland bort att detta lilla fantastiska café ligger i mina hemtrakter, på Nobelvägen 30/Simrishamnsgatan 42. Här serverar de allt från kaffe, nyttiga smoothies till mackor och bakverk. Mycket är veganskt och allt är vegetariskt.

Idag tog jag med mig den här smarriga pizzamackan hem. Ett gott fylligt bröd med pizzatopping och pesto med aubergine. Serverades varm. Om man tål laktos som inte jag gör serveras den med Brieost. Den smakade ljuvligt och var perfekt som en liten lunch. Väldigt perfekt om man vill sitta i gräset i "Jesusparken".

De har ibland lite kurser och workshops. På tisdag start nu den 18 juni kommer de att gå igenom sina varor och berätta vad man kan använda dem till. Jag som är väldigt intresserad av vad allt från hampaprotein till kokossmör kan göra för gott med bakverk och smoothies. Det kan vara bra att lära sig innan man testar. Green Queen har jättemycket sådana nyttigheter. Så gå dit och lär. Man kan lära sig att göra egna detoxkurer eller proteinshakes.

http://greenqueen.eu

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar