onsdag 10 juli 2013

Noi´s café och deli

Detta är ett ställe som man kanske inte lägger märke till. Det ligger på Friisgatan 3, precis intill Triangeln. Jag tackar ännu en gång min app Klipster som tipsade mig om detta ställe. Det är ett vietnamesiskt café med helt fantastiska rätter.

Idag beställde jag Färska sommarrullar, eller Gói cuôn som det heter på Vietnamesiska. De påminner lite om sushi, men ändå inte. Rullarna är gjorda av rispapper och fyllda med olika grönsaker och tofu, eller quorn om man hellre vill det. Jag tog tofu. Smaken är fantastiskt god. Det enda jag kan klaga på är storleken. De är lite lite för stora för min mun. För att doppa rullen i såsen man får till och tugga på en gång är ett måste. Mest för att alla smaker ska komma tillsammans samt att den faller ihop om man biter av. Ja ungefär som en sushi. Allt smakar fräscht, väldigt fräscht.

Jag kan bara säga en sak, gå dit!!! Testa!!!

http://www.nois.nu



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar