torsdag 29 augusti 2013

Sugar Ditch

Vårt lokala favoritcafé har fått öl och vinrättigheter. Spännande! Tyvärr har jag inte haft tid att utforska det där ännu.

En solig och ledig dag krävde en lunch. Jag har varit så nyfiken på deras burgare så en sådan fick det bli. Jag tog en Classic vegetarisk. Själva burgaren är helt vegansk så det går nog att få den så också. Jag är lite osäker på dressingarna. Brödet kommer från ett lokalt bageri som de använder sig utav. Själva burgaren är hemmagjord. Riktigt god. De flesta använder annars färdiga burgare från frysen så denna får ett stort plus. Den är mycket smakrik och antagligen gjord på kikärtor bland annat. Brödet och fyllningen passar utmärkt till. Vid sidan om får man pommes och hemmagjord cole slaw.

Denna kommer jag absolut att äta flera gånger för den blev en ny favorit.

Tydligen har de ett luncherbjudande denna vecka mellan 11:30 - 13:30. Burgare och kaffe för 85:-. Annars kostar denna burgare 105:-.

Nobelvägen 24.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar