tisdag 17 september 2013

Café 2000

Ibland blir jag så sugen på en sallad, en sådan som man plockar ihop själv. Annars när man beställer sallad ute så är där alltid något som man inte tycker om. På Café 2000 har de många olika smarriga saker att välja på.

Först får man isbergssallad i botten. Sen kan man välja om man vill ha pasta eller något annat som bas. Vid en vegetarisk sallad får man välja 5 olika tillbehör samt 1 ost. Jag hoppade osten och glömde såklart att fråga om jag då fick ta 6 tillbehör. Det hade jag säkert fått men det man får räcker gott och väl.

Det blev morötter, blomkål, sojabönor, ananas och oliver. Över det en vinägrette. Här har de också några dressingar att välja mellan.

Café 2000 ligger på Lugnet, utmed Kaptensgatan 11. Tydligen ligger det ett på Möllevångsgatan 2 också som jag aldrig har varit på. Detta är ett perfekt lättlunchställe eller lunch-to-go.

http://www.cafe2000.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar