fredag 6 september 2013

Thai Thai

Som rubriken lyder så var det dags för Thaimat denna dag. Jag har faktiskt aldrig varit på denna restaurang och tyckte den var värd ett besök. Den ligger på Möllan på Södra Förstadsgatan 91. 

Skyltar säger att det är stans bästa thai. När jag kommer in blir jag skeptisk. Maten är förlagad och det känns som en typisk lunchrestaurang. Själva restaurangen är inte så mysig. På väggen sitter en platt-tv som visar ett bildspel med härliga bilder från Thailand. Men tyvärr gjorde det inte känslan bättre.

Det vegetariska utbudet var litet. 2 rätter. Antingen vårrullar eller grönsaker. Jag tog vårrullar med ris och sursötsås. 

Det smakade som man hade förväntat sig. Dessa vårrullar brukar vi ha hemma. De är goda och mättar nästan en hungrig mage. Portionen vårrullar var liten mot risets storlek på tallriken. Jag smakade lite på den andra rätten som bestod utav grönsaker och tofu. En typisk och vanlig asiatisk rätt som inte var mer än så.

Alla vanliga rätter kostar 49:-. För det priset borde man kanske inte klaga. Är ni fattiga är detta ett utmärkt alternativ. Ska ni äta finmiddag, så absolut nej.

Tyvärr Thai Thai. Ni är långt ifrån Malmös bästa Thai.

http://www.thai-thai.se/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar