söndag 27 oktober 2013

Hashi Sushi

Precis vid Konserthuset så ligger Hashi Sushi. Rättare sagt på Amiralsgatan 23. Kikar man in på Sushikartan så ser man att Malmö har väldigt många sushirestauranger. Därför är det roligt att testa så många som möjligt för att hitta sin favorit.

Jag beställde en 8 bitars laktosfri vegetarisk. Det var absolut inga problem. Nu kommer jag tyvärr inte ihåg exakt vad den kostade men jag kommer i alla fall ihåg att jag tyckte det var billigare än många andra ställen. Bitarna var ganska stora. Riset var perfekt. Jag blev jättemätt efter 5 bitar. Bra eller dåligt? Det beror på hur man ser det. För mig med liten mun föredrar när bitarna är lite lite mindre. Men de var inte alls dåliga på något sätt. De var perfekta. Som en standardsushi. Inget mer eller mindre. Väldigt goda också. Är man ingen storätare som jag så räcker 8 bitar perfekt för att bli riktigt mätt.

Jag har nog aldrig gått dit tidigare för jag tycker det känns lite stressigt och litet att sitta där. Med busstrafiken precis utanför. Men det var inget jag tänkte på när jag väl var där inne. Där finns några vanliga bord, sen några platser utmed fönstret. Ett perfekt ställe att hämta upp en lunch på innan man ska åka iväg med bussen. Även perfekt om man bor på Möllan som jag och ska ner på stan men blir hungrig på vägen.

Jag ska ge stället ett bättre försök när jag är mer hungrig.

https://www.facebook.com/pages/Hashi-sushi/192867324143720


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar