måndag 14 oktober 2013

Mando Steakhouse & bar

Mando är ett trevligt ställe om man är nere i stan. Det ligger på gågatan Skomakaregatan 4. Här serveras det grillat i olika varianter. Allt går dessutom att få som antingen quornfilé eller halloumi. Vi hade turen att komma dit en kväll mitt i veckan då de har 40% på all mat. Perfekt! Annars är rätterna lite av de högre priserna.

Jag beställde en Liten lövbiff som den heter fast då med quornfilé. Det är pommes, 2 quornfiléer lite grönt och persiljesmör. Inget mer. Denna var anpassad till barn, jag var inte så hungrig. Så kanske det var därför den kändes lite tråkig. Som tur var kostade den bara 69:- med rabatten. Det smakar gott och som förväntat, men inget mer. Kanske jag skulle lyxat till det med någon annan variant. Det blir ganska torrt tyvärr. Quorn behöver en sås. Deras bearneisesås är väldigt god men jag vågade inte ta den pga min laktosintolerant. Kanske jag skulle tagit rödvinssky?

Man behöver inte ringa och boka bord på detta ställe utan det är drop in som gäller. Är man ett större sällskap så kanske det behövs.

http://www.mandosteakhouse.com


1 kommentar:

  1. Jag kommer inte ihåg vilken jag brukar ta men det brukar inkludera bearnaise (supergod maträtt i alla fall), jag är också laktosintolerant men jag brukar ta laktras innan just för de gångerna man lyxar till det med Mando. Rödvinsskyn tror jag är grundad på köttfond, de brukar plocka bort den från min maträtt.

    SvaraRadera