måndag 25 november 2013

Cosmopolitan Cafe

Idag blev det lunch på Cosmopolitan på Djäknegatan 7 i stan. Mitt lilla favoritcafe. Här finns det mycket vegetariskt att välja på. Men tyvärr mindre vegan. Jag som inte äter ost längre tycker det är synd. Mysfaktorn är annars stor på detta cafe med trevlig personal.

Jag tog en Ciabatta med grönsaker och vitlök- och persiljeolja. Det lät ju ändå hyfsat gott tycker jag. Jag sa till om laktosfritt och smöret hoppades över.

Ciabattan bestod utav sallad, tomat, gurka och oliver. Ytterst lite olja ovanpå det. Var persiljan var vet jag inte. Jag hade tänkt mig mängder av persilja och en krämig oljig röra. Fel fick jag. Det blev tyvärr en torr macka med grönsaker. Till det lite chips. Så tyvärr. Laktosfritt och vegetariskt var inte deras grej. Så synd! Men äter ni ost så tycker jag det är väldigt värt ett besök.

http://www.cosmopolitan.nu/


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar