torsdag 14 november 2013

Kao's

Vill man ha vegetarisk husmanskost så ska man gå till Kao's på Föreningsgatan 37. 

Många gånger har jag tänkt gå till denna restaurang. Men det har inte blivit av. Inte ens när de låg på Spångatan. Kanske för att jag inte är ett så stort fan av just husmanskost. Detta är mat man kanske mer äter hemma än ute på restaurang. När man går ut och äter vill man lyxa till det.

Men vad fel jag hade. Detta är ju superlyxig husmanskost. Mer avancerad än vad man orkar laga en vardagskväll.

Jag beställde dagens grönsak som bestod utav 2 mungbönsbiffar med potatismos. Till det en dragonsås och sallad.

Vid första tuggan kände jag att jag var i himmelriket. Den såsen. Jag vill också kunna göra en sån sås. Den var fantastiskt god med andra ord. Biffarna var precis lagom komponerade med smaker. Potatismoset var även det fantastiskt gott. Sen lite råkost på det.

Jag blev så mätt att jag knappt kunde röra mig efteråt. Nu efter någon timme vill jag gå dit igen. Ett mycket bra betyg med andra ord.

75:- för dagens. De har även öppet på kvällarna och öl och vin-rättigheter.

https://m.facebook.com/pages/Kaos/226869627327411

Det bästa av allt är att det är helt veganskt!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar