måndag 10 februari 2014

Bageri Caféet

Bagels är gott. Men det är sällan jag äter dem. Bageri Caféet på Gustav Adolfs Torg fick ett besök av mig i helgen. Det var första gången jag var där. För att vara en helg fanns där ändå gott om plats, även för oss som var 7 stycken. Kanske för att många passade på att sitta i solen där ute.

Jag testade en bagel som hette Little Italy med cream cheese, mozzarella, pesto, oliver och soltorkade tomater. Den var både stor och gudomligt god. Den enda nackdelen var att den var svår att skära så man fick dela den på mitten och äta med händerna. Det gick det med. Jag blev väldigt mätt och orkade inte äta upp hela. 55:- kostade denna bagel. Mycket prisvärt tycker jag.

Det här stället kommer jag nog att testa igen.

http://www.bagericafeet.se


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar