måndag 3 mars 2014

Carib Kreol


Det var längesen jag var på detta ställe. Carib Kreol är som det låter en restaurang med karibiska smaker. Mysigt inrett med parasoller och mysbelysning.

Jag började kvällen med en Mojito. För strax över hundralappen fick man en stor och stark drink. Inget fegade här. Den smakade ljuvligt.

Till huvudrätt blev det den veganska grytan som bestod utav sötpotatis och morötter bland annat i en mycket god och krämig kokossås. Till det fick man ris.

Rätten var spännande god med smaker som man kanske inte äter så ofta. En perfekt kryddkombination. Väldigt mättande. Helt vegansk dessutom så ett stort plus.

Någon efterrätt fanns det inte plats för. Jag var osäker på om där fanns något veganskt alternativ. För i mars är jag helvegan. Får se om jag kan hålla det sen.

Carib Kreol ligger på Claesgatan 11 nära Möllevångstorget.

http://www.caribkreol.com




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar