torsdag 12 juni 2014

Satori

Äntligen har det öppnat upp ett ytterligare vegetariskt ställe nere på stan. Dessutom mitt i smeten. Med andra ord mitt emot Hansa i korsningen Kalendegatan/Stora Nygatan.

Såklart var jag ju tvungen att testa detta. Första intrycket var att där fanns en del uteplatser. Härligt! Det står inget om att det är vegetariskt utan bara budskapet Give peas a chance! Finurligt! När man kommer in är det stort. En väldigt mysig lite gammaldags miljö. Här ser jag mig själv framför mig sitta många luncher. Kanske även frukostar.

Det finns en del att välja på. Jag var bara lite hungrig så tog i princip den första och bästa mackan. Där fanns en som var helt vegan. När jag frågade om den var vegan så sa tjejen i kassan, ja den är vegetarisk. Lite förvirrad fick jag fråga om den innehöll mjölk. Men det gjorde den inte. 

Eftersom vädret var varmt och fint så fick det bli en lunch utomhus. Mackan var ett grillat surdegsbröd med grillade grönsaker. Jag har lite emot just grillade grönsaker och undrade vad jag gett mig in på. Men den smakade ljuvligt. Till mackan fick man en sallad bredvid samt en dressing gjord på Dijon. Smarrigt!

Jag kikade lite på de andra rätterna och måste säga att det var lite svårt att välja. Salladerna såg verkligen gudomligt goda ut. Inga vanliga tråkiga sallader utan med en lite spännande touch. Lunchbuffén såg också fräsch och god ut. Den kommer absolut att testas nästa gång.

Positivt: All mat såg fräsch och lite annorlunda ut. Ja och såklart, helt vegetariskt.

Negativt: Måste vara priset då. 

Det här kan kanske bli ett favoritställe. Gå dit och testa!!!



2 kommentarer:

  1. I ordets rätta bemärkelse betyder ju vegetarisk samma sak som vegansk! ;-)

    Vad låg priserna på ungefär?

    SvaraRadera
  2. Jo egentligen. Men eftersom alla andra mackor var fulla med ost så valde jag ordet vegan. :)

    Eftersom jag var mindre hungrig och då inte ville betala 89:- för lunchbuffén så tog jag en macka. Men den visade sig kosta 89:- den också. Så det ångrade jag lite. Känns lite maffigt för en macka. Salladerna låg på samma pris.

    SvaraRadera