fredag 18 juli 2014

Cafe Knus

Sommar och semester bjuder på många tillfällen att testa lite nya ställen.

Denna dag blev det en promenad genom Pildammsparken. En bit därifrån i området Fågelbacken ligger där ett litet fik på Västra Rönneholmsvägen 53. Ett fik jag hittade när jag googlade efter något nytt och spännande.

Väl framme så kollade vi igenom menyn. Där fanns pastasallad, mackor mm. Mycket vegetariskt. Jag tog en pastasallad med valnötspesto, halloumi och grillad zucchini. 

Vi satte oss där ute i solen. Det var en varm dag. Men där fanns markiser som skyddade.

När salladen kom in såg den väldigt god ut. Snyggt upplagt med lite annorlunda grönsaker än de där vanliga som t ex isbergssallad. Något som många tyvärr använder för att dryga ut salladen med. Men den här var fin och väldigt god rakt igenom. En finsallad helt enkelt.

Det här fiket kommer jag absolut att besöka igen om jag har vägarna förbi. Skiner inte solen så såg det väldigt mysigt ut att sitta där inne också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar