lördag 6 september 2014

Plockepinn

Gillar man tapas så är Plockepinn ett bra ställe. De har väldigt mycket att välja på. Även som vegetarian. Som vegan är det kanske värre. Det mesta innehåller ost. 

Jag valde först 3 olika rätter. Rödbetor – smaksatt med vit balsamico, oregano & fetaostcremé, Fetaost – stekt ost med tomat, gurka & kalamataoliver och Sparris – halstrad sparris med parmesan & tryffelolja. 

Det roliga med detta ställe är att de kommer in med en rätt i taget, så man slipper fokusera på mer än en sak åt gången. Rödbetorna smakade ljuvligt gott tillsammans med den där fetaostkrämen. Den blev den stora favoriten. Den stekta fetaosten var inte heller dum den. Riktigt gott. Sparrisen var lite mindre rolig. Den smakade ju sparris men inte mycket mer än så. 

Jag delade några rätter med min bordskamrat och fick även smaka på Melon – Vattenmelonsallad med tamarind & cashewnötter och Crottin de chavignol – gratinerad getost på toast med honung & valnöt. Melonen var frisk, söt och syrlig och fantastiskt god tillsammans med nötterna. Getosten var också riktigt god, tillsammans med honung och valnötter kan det inte gå fel. 

Efteråt kände jag mig inte riktigt mätt så jag beställde även in en Quesadilla – fylld med ricotta, muskotnöt, spenat & parmesan. Den var krämigt god.

Jag rekommenderar alla dessa rätter, förutom sparrisen då som kändes lite tråkig. Kanske för att de andra rätterna var enorma smaksensationer. Där kom den lite i lä. 

En tisdagkväll var relativ lugn här. Vi var ändå 8 personer och det var inga problem med platsen.

Det enda negativa jag kan säga om Plockepinn är att de har satt klubben Inkonst i svåra tider med indraget alkoholtillstånd. Jag hoppas de kan hitta en lösning som blir bra för båda snart.

http://www.plockepinn.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar