fredag 21 november 2014

Di Penco

Gillar du italiensk mat? Då måste du absolut besöka Di Penco på Roskildevägen 3. Ett mysigt litet ställe som ligger nere i en källare i ett bostadsområde.

Detta var första gången jag besökte Di Penco. Jag var sugen på italienskt och googlade. Då kom denna restaurang upp. Några vänner hade varit där på lunch, som tydligen ska vara bra.

Om man är ett större sällskap som vi var så kan det vara lite trångt. Men det går. Trångt blir lite mysigt.

Jag beställde en italiensk öl (som jag glömt namnet på). En ljus öl som var OK. Till mat beställde jag färsk ravioli med ricotta och spenat.

Maten fick man ganska snabbt. En tisdagkväll verkade det vara fullbokat. Raviolin var god. Men jag saknade en lite wowkänsla på tomatsåsen. Tomatsås som italienare brukar vara bra på. Men det var gott. Över rätten låg det parmesan, den var supergod. Jag saknade parmesan i en skål som man kan strö över själv. Jag älskar parmesan.

Till efterrätt blev det en supergod Citronpaj. Även om jag var väldigt mätt.

Hit kommer jag absolut att gå igen. Pizzorna var fantastiskt goda. Jag fick smaka en bit. Halleluja moment!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar