fredag 2 oktober 2015

Nam Do

Idag har jag ätit lunch på en ny vietnamesisk restaurang på stan. Eller ja, jag tror den är ny i alla fall. Det är sällan som jag lunchar just nere i centrum.

Det var väldigt mysigt med en typisk asiatisk inredning. Bambumöbler och allt som hör till. Det var lugnt och skönt på eftermiddagen. Personalen var väldigt trevlig.


Jag beställde en nudelsoppa med tofu. Där fanns inte så mycket vegetariskt att välja bland. Det var denna soppa, en wok samt vårrullar. Man hade säkert kunnat få de andra rätterna vegetariska också om man hade frågat.


Soppan var riktigt god. Jag gillar vietnamesiskt just för att man får smaksätta den själv med soja och chilisås efter smak och hetta. Dessutom hade de 30% på vardagseftermiddagarna så det blev även billigt. 83:- kostade soppan.


Hit kommer jag att gå fler gånger. Den är mycket väl värd ett besök. Är man inte hungrig så kan man testa deras drinkar som såg mycket goda och fina ut.

Nam Do ligger på Engelbrektsgatan 11. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar