lördag 30 januari 2016

Kafé Kungsgatan

Det var ett tag sen jag besökte detta café. Det är väldigt mysigt i gammaldags stil. Kafé Kungsgatan ligger som det låter på Kungsgatan, ett stenkast från Amiralsgatan vid Lugnet.

Jag beställde en halv macka och halv sallad. Man kunde testa båda för 50:-. Det lät ju toppen. Mackan var grillad med Halloumi och rödlök och salladen var en variant av Caesar fast med parmesan.

Jag var lite trött denna dag och tänkte mig inte riktigt för. Som laktosintolerant är kanske inte denna meny så bra. Även om det stod att man kunde säga till vid allergier. De hade säkert kunnat fixa det.

Mackan innehöll ju Halloumi. Den var god men kanske lite tråkig. För det var verkligen bara Halloumi och rödlök i den. Salladen var god men hade en dressing gjord på mjölkprodukt så jag vågade inte äta så mycket av den. Men den smakade ljuvligt av Parmesan. 

Ska jag gå hit igen så ska jag testa deras veganalternativ, vilket tyvärr inte fanns med på menyn.

Kommer jag att gå hit igen? Ja för atmosfären, njae för maten. Lägg till något veganskt på menyn så kommer jag. Lovar!

http://www.kungsg.se/Kungsgatan/Kungsgatan.html



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar