söndag 3 juli 2016

Möllan Curry

En av de varmaste dagarna i Malmö fick vi för oss att vi ville luncha. Det var inte så lätt att hitta en sval plats och samtidigt något gott. Till slut fick det bli Möllan Curry på Möllevångstorget, ett ställe som vi bara druckit öl på tidigare. Solen stod på men de hade bra med parasoller så det funkade. 

Jag tog en Palok Ponir. Spenatgryta med färskost. Den var riktigt god även om den var något svag. Jag gillar inte när det är jättestarkt men denna rätt kunde haft lite mer fart i sig. Fast med tanke på värmen så var det kanske bäst så här.

Till förrätt tog vi Papadum och till huvudrätten vitlöksnaan som vi delade på.

Där finns hela 14 vegetariska rätter att välja på. Det är ett bra utbud. Jag bara längtar tills jag ska gå dit och äta nästa gång. Jag fick inte ens ont i magen av denna mat som jag tyvärr fått på många andra indiska restauranger. Kanske var det de snälla kryddorna som gjorde det? 

Priserna var ok. De vegetariska rätterna ligger på mellan 115-140:-. Annars har de dagens lunch för 70:- med 3 vegetariska rätter att välja bland.

http://www.mollancurry.se





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar